تمبرهای ایران

تمبرهای ایران

خرید-فروش-مشاوره-آموزش تمبرهای ایرانی و خارجی و سکه و اسکناس
تمبرهای ایران

تمبرهای ایران

خرید-فروش-مشاوره-آموزش تمبرهای ایرانی و خارجی و سکه و اسکناس

انتشار نخستین تمبر یادگاری در سال ۱۳۹۲

 

نخستین تمبر یادگاری در سال ۱۳۹۲ تحت عنوان فرهنگ و تمدن اسلام و ایران- هزارمین سال تالیف قانون ابن سینا منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفت. کما فی السابق این تمبر بر اثر بی برنامگی شرکت پست دارای تاریخ سال ۱۳۹۱ می باشد. به هرحال تیراژ اعلامی برای این تمبر ۲۰۰۰۰۰ سری و ورقهای آن ۴۲ عددی و چاپخانه آن غدیر می باشد. 

علاقمندان برای تهیه با شماره ۰۹۱۲۱۵۹۹۲۱۳ امین شکرریز تماس بگیرند یا به آدرس a_shekarriz@yahoo.com ایمیل بزنند. 

 

 

مقالات تخصصی تمبر - شماره ۳

زمینه های تمبر شناسی

هزینه پستی [1]   و تمبر [2] - تا این اواخر یعنی تا قبل از انتشار نخستین تمبر جهان، هزینه پستی با توجه به بعد مسافت، از دریافت کننده نامه وصول می شد. بنابراین نرخ مرسلات پستی در داخل یک کشور یکنواخت نبود. پس از اختراع تمبر و تنظیم سازمان پست با کارکرد جدید، نسبت مستقیمی میان هزینه پستی با وزن نامه یا محموله پستی برقرار شد و رابطه مسافت از آن حذف گردید. کرایه از فرستنده نامه در مبدا به طور نقد و به صورت ابطال تمبر دریافت شد. بدین ترتیب میتوان گفت تمبر نمایانگر یک ارزش واسطه ای و مبین یک تعهد متقابل میان اداره پست و فرستنده نامه یا محموله پستی می باشد. کلمه تمبر تکرار فارسی شده Timber فرانسه است که بعضی آن را تمبر بر وزن «امر» و بعضی تمبر بر وزن «همسر» تلفظ می کنند و هردو صحیح است. هر تمبر دارای یک کادر و حاشیه ای در اطراف می باشد و اگر در موقع دندانه زدن دقت کافی نشود حاشیه در یک یا دو قسمت پهن تر می شود.



ادامه مطلب ...

انتشار کتاب راهنمای تمبرهای ایران سال 1392

کتاب راهنمای تمبرهای ایران برای سال ۱۳۹۲ منتشر شد. گفته می شود قیمت های این کتاب به کمک متخصصان و خبرگان حوزه تمبر بوسیله مرحوم فرحبخش تدوین شده است. قیمت های کتاب جدید نزدیک به شصت درصد نسبت به کتاب سال ۱۳۹۱ افزایش یافته است. در مطالب قبلی جدول تطبیقی دو کتاب تقدیم دوستان شد.

به هرحال این کتاب شامل اطلاعات کامل تمبرهای ایران دوران قاجار-پهلوی و جمهوری اسلامی ایران می باشد که به صورت تمام رنگی و ۵۰۰ صفحه توسط انتشارات فرحبخش منتشر شده است. در این کتاب اطلاعات کامل تمبرهای ایران از دوران قاجار تاکنون با عکس و قیمت روز معاملات آن در بازار درج گردیده است. قیمت پشت جلد کتاب ۳۰ هزار تومان می باشد.

علاقمندان برای سفارش خرید می توانند با شماره 09121599213 تماس حاصل فرمایند.

انتشار تمبرهای یادگاری جدید

تمبرهای یادگاری یادبود روز جهانی پست و هفته دفاع مقدس در یک سوونیر شیت یک قطعه ای و با قیمت 3400 ریال با تیراژ دویست هزار منتشر شد.

همچنین تمبر یادگاری ماه مبارک رمضان در یک قطعه 2200 ریالی در چاپخانه غدیر با تیراژ دویست هزار سری منتشر شد.

همچنین تمبر یادگاری بیستمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در یک قطعه 2200 ریالی در چاپخانه غدیر با تیراژ دویست هزار سری منتشر شد.

علاقمندان برای سفارش خرید می توانند با شماره 09121599213 تماس حاصل فرمایند.

تمبرهای پستی پل سری دوم

سلام

همانطور که در پست های قبلی اشاره شد، سری جدید تمبرهای پل در قطع و اندازه متفاوت با سری اول منتشر شده است. بنابراین باید این تمبرهای پستی جدید را همانند سری پستی ماهی در دو نوع طبقه بندی کنیم. سری اول پستی پل بزرگ ۹ رقم در ارقام 10000 ریالی، 14700 ریالی، 20000 ریالی، 20700 ریالی، 15700 ریالی، 20000 ریالی مکرر،9000 ریالی، 8000 ریالی، 200 ریالی منتشر شد و به اتمام رسید.

سری دوم پستی پل در اندازه کوچکتر تاکنون در ارقام ۱۰۰۰ ریالی، ۵۰۰۰ ریالی، ۳۰۰۰ ریالی، ۵۰۰ ریالی، ۱۰۰ ریالی، ۲۰۰۰ ریالی، ۸۰۰ ریالی، ۴۰۰۰ ریالی و ۱۰۰۰۰ ریالی منتشر شده است.

ادامه مطلب ...

اخبار جدید شماره یک

 با سلام خدمت دوستان عزیز 

با عذرخواهی بابت خلاء اطلاع رسانی که در وبلاگ وجود داشت که بدلیل شرکت در کنکور دکتری و طراحی سایت اصلی abtinstamp.com وجود داشت، اتفاقات چند وقت اخیر را به اطلاع عزیزان می رسانم. 

مهمترین واقعه چند وقت اخیر، فوت آقای فریدون نوین فرحبخش بود که در یکم بهمن ۹۱ اتفاق افتاد. این حادثه فقدان سرمایه عظیمی را در موضوع تمبر و اسکناس بدنبال خواهد داشت. آقای فرحبخش تاثیر گذار ترین فرد در چند وقت اخیر در دنیای تمبر و اسکناس بود. روحش شاد و یادش گرامی.